Einheitenvielfalt in S2-TW

  • Dann lasst uns mal das neue Forum zu Shogun 2: MTW mit Leben füllen.


    Die Einheitenvielfalt innerhalb dieses Szenario in Japan, in der Zeit des Bürgerkrieges Sengoku Jidai, wirkt ja auf den ersten Blick durch die geographische Begrenzung auf eine Inselgruppe und der dort herrschenden japanischen Clans recht beschränkt. CA hat sich zu diesem Thema im PCGamer Preview wie folgt geäußert:


    Zitat

    That much is apparent simply from the quality of the game's artwork and visuals. Each battlefield is a picturesque scene from an epic movie, each of the soldiers on it (56,000 is the extraordinary theoretical maximum number in any given engagement, I'm told) rendered in loving detail, right down to those rivulets of rain trickling down the lacquered plates in wet weather.
    Yet in gameplay terms, too, the team is enjoying this newfound focus. The game boasts nine factions, each a historical clan of the era which starts out with its base in a single state of Japan, and which has certain unique strengths or weaknesses, as well as certain unique characters associated with it. The assortment of units, however, is much smaller than in previous Total War games - an as-yet-not-finalised number around 30 is bandied about in our conversation.
    "We want every feature, every unit, to have genuine gameplay depth to it," says Russell. In a way, we want to do more with less. Obviously the Napoleonic wars had a frightening array of units, and we wanted to render that appropriately - that was part of the feel of the period, and we want to do what's appropriate for the setting. With Shogun 2, we want to make sure that every unit has a unique identity and feel, that they understand how to use it, and what its strengths and weaknesses are."


    Kurzgefasst, es wird also um die 30 Einheiten für den neuen TW Ableger geben, hinzu kommen noch offenbar die Helden - Einheiten, sie alle werden sich ganz individuell von einander unterscheiden und beanspruchen eine gewisse Einzigartigkeit, optisch als auch vom Gameplay her, um so die Spieltiefe zu verstärken.


    Was haltet ihr davon?


    Zum Vergleich eine kleine Auflistung der Einheiten im Vorgänger (plus Addon MI - Mongole Invasion):


    Yari Ashigaru
    Yari Samurai
    Naiginata Samurai
    No - Dachi Samurai
    Kriegermönche
    Kensai (MI - das waren regelrechte Kampfmaschinen)
    Schlachtfeld - Ninja (MI - der Ursprung der Arkaner von Rome :D )


    Samurai - Bogenschütze
    Musketiere
    Musketiere 2. Stufe
    Arkebusiere
    Ashigaru - Armbrustschützen (MI)


    Yari - Kavallerie
    Berittene Bogenschützen
    Schwere Kavallerie
    Naginata Kavallerie (MI)


    Unterhändler
    Priester (Christliche Unterhändler)
    Ninja
    Shinobi (Spion)
    Legendäre Geisha :love:

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