Beiträge von Funk Lord of the USA

    I'm not totally sure what you want to say, but the book has (afaik) no purpose regarding the distribution of the runes.


    This is the way it should work:
    1) Your adventurer gathers enough ingredients to produce a rune.
    2) You send your adventurer into a city with the required buildings for rune inscription.
    3) The event should pop up where you are informed that a rune has been produces. (This one: )


    4) Now, the text of the event states that the rune is only for the character type assassins ("Für: Attentäter"). You have to decide, which one of your assassins you want the rune to help. Then you have to select this assassin (before selecting any other assassins [probably even characters, I'm not really familiar with how the script works]).
    5) Your assassin should now posess the rune.


    To sum it up: When the event appears, you have to select the character, you want to give the rune to. If you select any other character (e.g. books, because they are technically characters), this one will get the rune (like the book did in your first screenshot).


    :wink:

    Das waren goldene Zeiten damals in der Totalwar-Zone als ich noch sehnsüchtig SuS 4 SuS-Ultimat und OuO erwartet habe :D

    Servus Harald, dass man von Dir auch mal wieder was hört! :prost:


    Wie Bob schon gesagt hat, ist vom Team praktisch nichts mehr übrig und außer Bob (der als fauler Student alle Zeit der Welt hat! :D ) ist afaik auch niemand mehr regelmäßig aktiv. Ich schau ja auch nur mal ab und zu vorbei, um in Erinnerungen zu schwelgen. :wink:

    What you would have to do is:
    Open the German file. You will see a lot of these:
    {blabla1}Text 1
    {blabla2}Text 2
    .
    .
    .


    Now, the things in curly brackets are the important things for the game. These strings tell the enginge, to use Text 1 for action blabla1.
    A quick example:


    {feuerball}Fireball
    {feuerball_desc}Good ol' Fireball. Your adventurer inscripted this rune.
    {feuerball_effects_desc}+1 Vitality, +2 Mastery


    This is an ancillary (its name is Fireball). The script knows the ancillary as "feuerball", the descrpition is known as "feuerball_desc" and the effects as "feuerball_effects_desc".
    The text (here already in English) can be replaced by any language as long as the {...} stay the same.


    So, you will have to open the English file, search for blabla1, copy the English_Text 1 that comes after the } and replace the german text (Text 1) with the English one.
    Unfortunately this has to be done carefully for every singe entry, because if you lose any entry in the process of merging, the game will most likely crash.


    :wink:

    @Antonio: Here's the TWC thread.



    @Stormbringer: I'm quite sure that the files are not identical as the translation project has afaik been stopped before the mod reached a final state.
    You could try to run the mod with these files instead of the German ones in the text folder, but please do back up the ones in text and don't be surprised if some problems occur due to the new text files.


    :wink:

    Bin mir nicht sicher, ob das der richtige Thread ist zum posten:


    Ist es gewollt, dass die "Neuesten Beiträge" im Forum anders sind als die im Reiter "Portal"?
    Also, dass ich mit den Einstellungen im Profil zwar die angezeigten Beiträge im Forum verändern kann, nicht aber die im Portal?



    Beste Grüße. :wink:

    Das kann man ausstellen? XD

    Strg + n ;)


    Zitat

    Wo werden die eigentlich gespeichert wenn man Print drückt, oder muß man die mit Copy-Paste bearbeiten?

    Ja, print drücken und dann im Ordner tgas in Deinem Medieval-Ordner.
    Sind aber als .tga gespeichert, musst also evtl. irfanview oder ähnliches benutzen und in .jpg umwandeln.
    Dann einfach über einen Bilderhoster hochladen (z.B. directupload ) und die angegebene URL (unter "Weitere Verbindungsmöglichkeiten angeben") posten.


    Zitat

    Zufallstreffer auf riesen Entfernung und von 32 Gäulen erwischt es ausgerechnet den vom General

    Der Herrgott sieht jede Untat und überführt jeden Sünder seinem gerechten Schicksal. :bischof:


    :wink:

    Ich lebte zu einer Zeit, die noch kein Total War Titel direkt abdeckte, allerdings ist eine deutsche Mod zu dieser Epoche schon lange in Arbeit.
    Meine Geldgeschäfte waren teilweise zweifelhaft, sodass sich durch eine Inflation das Elend der geschundenen Bevölkerung meiner Zeit noch vergrößerte.
    Mein Hauptschuldner wurde zwar entlassen, sodass ich ruiniert war und den Freitod wählte, doch wurde er wieder eingestellt, als die Not allzugroß erschien.


    :wink:

    Pecunia est nervus belli und diesen Nerv habe ich lange Zeit bereitgestellt. Den größten Teil meines Lebens gereichte mir dies zum Vorteil, doch als mein Hauptschuldner säumig blieb und entlassen wurde, waren mir die Schulden und Finanzgeschäfte über den Kopf gewachsen. Da meine Lage auswegslos war, stürtzte ich mich in einen Brunnen und ertrank.


    Wer bin ich?


    :wink: